96/150 Varje dag är en dag närmare adjö med Dunderklumpen

 
Har döpt gipset till Dunderklumpen. Dunderklumpen är egentligen en barnfilm som jag tror kom på 70-talet, har aldrig gillat den filmen.....
 
Ännu en helg där jag inte varit utanför dörren, inte heller sett någon annan än maken, men helgen har ändå varit bra. Lördagen gjorde jag inte mycket mera än kokade kalops, sov en stund i soffan och såg på TV.
 
Idag har jag varit mera aktiv, tränade på yogamattan till att börja med. När jag hade varit i källaren och tagit en välbehövlig dusch bar Ingemar ner damsugaren till mitt garderopsrum och jag gick runt där på knä och damsugade. Damsugade även inne i skåpen och sedan trappan upp, allt på knä :). Jag kan om jag vill. Kan säga att det tog på krafterna och jag var ganska skakig efteråt för det är ansträngande att fara runt på det viset, allt med Dunderklumpen hängande på.
 
Efterdet blev det köttfärslimpa med potatismos, bra mathelg.
 
I fredags var jag ute på Hälsoportalen, en sajt som används av medarbetare i Norrköpings kommun för att köpa friskvård. Fick då syn på att Nordic Wellnes hade 10 klippkort för 495 kronor, och med friskvårdsbidraget betalar jag bara hälften :) Bara att slå till, billigare kan det knappast bli och gissa om jag längtar efter att få komma dit och köra mig genomsvettig och trött. 
 
Ledig måndag också för att sedan jobba tre dagar. Inhämta Bistro matkasse på ICA imorgon, så veckan kommer även den bli matbra.
 
Snart är det nog ordning på livet igen, inga värktabletter på flera dagar.
 
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0