Food pharmacy

Förra helgen när jag var hos Madde i Malmö pratade vi om tarmflora, goda bakterier och vikten av att äta bra.


Madde visade en bok i ämnet och hade tidigare tipsat om en blogg. Jag blev påverkad och köpte boken ( köpte den även till en viktig vän) och jag har börjat prova lite av de recept som finns i boken och på bloggen.

Gör varje dag en smootie som jag tar med till jobbet och har bytt ut mjölken till morgongröten till sojamjölk.


Använder färska blåbär istället för socker på gröten.


I min smootie har jag oftast spenat men en dag tog jag grönkål, nä det var inte så gott. Har alltid en banan i, ofta avokado och några frysta bär för att det ska bli kallt.

En annan sak jag provade var grönkålschips, hade en stor påse med grönkål som jag behövde äta upp. Nu är grönkålen slut och jag kommer inte köpa nya, kastade alla chipsen, usch inget gott.

Tog i dag ett annat tips: smarriga kolabollar och de är alldeles onödigt goda:

Kolabollarna gör man lätt och jag tror att i morgon kommer det var lätt att sköta magen 🙄.


Mixa 20 dadlar ihop med 1/2 dl kokosolja, en tsk flingsalt och en tsk vaniljsocker. Mixa det länge så det blir en blank smet. Gör små kluttar och lägg in i frysen en stund. Smält mörk choklad och doppa  kluttarna i och låt dem stelna. Du kommer bli förvånad så goda.

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0