Dags för en uppdatering

Hela maj har nu runnit i väg i ett rasande tempo och mycket har jag upplevt under den härvårmånaden som varit den varmaste maj i mitt 56 åriga liv.

En tur till Ullared med onödig shopping 😳. En tripp till Malmö för att vara med på demensdagarna för att sedan ta en tur till Köpenhamn, passade också på att bo hos Madde och umgås med henne och Ines plus Niclas. 

Men det stora i maj var nog ändå resan till Italien och Gardasjön:
(null)

Ingemar och jag åkte flyg från Skavsta till Bergamo där vi hade en hyrbil att hämta. Innan resan hade jag studerat hur vädret skulle bli och det såg inte direkt toppen ut utan det skulle bli mycket bättre här hemma, lite surt men man vet aldrig hur det blir.

När vi hämtat bilen slog vi på GPS på telefonen och körde iväg, jag körde eftersom Ingemar lätt blir stressad i situationer där vi inte vet vart vi ska och vad som gäller. Resan till Gardasjön och vårt hotell skulle ta cirka två timmar och eftersom vi landade vid halv nio på kvällen var vi angelägna om att komma fram så fort som möjligt.
Att köra tycker jag inte var några problem direkt, men vi fattade inte det här med vägtullarna och lyckades vid den första ta oss igenom utan att få biljett 🙄 vilket sedan blev lite krångligt när vi sedan skulle betala men det löste vi också, men om vi betalade för mycket eller för lite, det har jag ingen aning om och det rör sig om små summor. 

Hotellet såg helt okey ut när vi kom dit efter att ha kört i massa tunnlar och snirkliga vägar utmed Gardasjön. Hotellet låg på en höjd och det var knappt bilen (en liten golf polo) orkade upp. Vi checkade in och gick direkt och la oss. Det var svinkallt på rummet och vi fick ligga tätt intill varandra för att inte frysa. 
På morgonen när vi vaknade och drog ifrån gardinerna slogs vi av en sagolik utsikt över Garda.
(null)

(null)

Vädret var helt okey med en sol som lyste och blå himmel 😊
Vi gick ner och åt frukost som inte var den bästa, fanns inte en grönsak men massor med sötsaker. Ägg och ost var det som var ätbart för min del, smakade lite yoghurt men den var på tok för söt.

Efter att ha vilat oss lite gick vi ner till byn, som heter Limone sul garda, en jättemysig liten by vid sjö. Aningen kämpigt att gå nästan två kilometer med backe ner och backe upp och sedan ner men väl nere var det verkligen värt det. Nu gick det visserligen att åka buss från hotellet men vi tycker det är bättre att gå.
(null)

(null)

Nere vid hamnen beställde vi varsin Sangria och satt och njöt, vi gick sedan och åt lunch. Hittade en resturang som hade godaste musslor i massa olika såser. Den här  resturangen besökte vi flera gånger under veckan.

Om vi nu tyckte att vägen ner var aningen tuff var det inget mot vägen tillbaka 😝. Men vi kämpade på och jag lovar att vaderna var som stockar dagen efter. 
Vi hade halvpension på hotellet och det innebar frukost och kvällsmiddag. När vi på kvällen gick till resturangen fick vi förklarat för oss hur det gick till. Vi hade ett gult kort som det var väldigt noga med att vi la upp på bordet. Vi fick först beställa dricka av en servitör och efter det kom de med två olika sorters pasta som förrätt och efter det fick man ta av buffén. Nä inte nu heller var maten någon höjdare men det var ju billigt pris när vi bokade och det dög åt oss.
Hela veckan var det skapligt väder och vi är jättenöjda och kommer troligen tillbaka, läggernågra bilder här och kanske jag berättar mera senare:
(null)

(null)

(null)

...Nilla...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0