Kommer igen...vad det lider....

Vilken dag.
Vaknade lite sent, låg och drog mig när jag fick ett samtal och fick välja på att ha ett möte 15 minuter senare eller efter halv tre på eftermiddagen. Eftermiddagen hade vi möte med prästen därför rusade jag upp och svabbade av mig , hopppade i kläderna och ner till kontoret.

Efter mötet fanns det två sjuksköterskor på kontoret som vaccinerade eftersom det var överbliven vaccin och jag fick då snabbt en spruta. Har undrat hur jag ska få till det senariot, ta mig till en vaccinationslokal så detta var en riktig höjdare.

Tillbaka till lägenheten och packade ihop för att jag sedan skulle kunna åka ut till Aspa för att jobba några timmar och sedan dra direkt till Norrköping. Väl ute i bilen kom jag på att jag inte ätit. Åkte då till en smörgåsshop. Fick sedan äta mackan vid skrivbordet samtidigt som jag läste meddelande.

Fullt ös på jobbet och när jag sedan tog på mig kappan för att åka kom en personal och talade om att det var två sjuka till morgondagen. Som tur är lovade de att ta tag i ärendet och jag kunde åka.

Till Norrköping och blomsteraffären "Vita Duvan" för att bestämma vilka band som användas till sorgebuketter och planera text.

Nu ville jag hinna med att köpa de stövlar (pris 2350 kr) jag tänkt på i två veckor och tog mig då till affären "LA Stampa". Provade stövlarna och hade i stort sett bestämmt mig. Drog ner dragkedjan och den fastnade. Sa då til expiditen som kom och hjälpte mig. Märkte att hon vart irriterad och fick tillslut göra ett litet snitt i skinnet som sitter bakom dragkedjan. Fick så av mig stöveln. Hon började då visa mig alla möjliga knep för hur jag skulle dra upp dragkedjan som jag förstog att jag inte skulle göra sedan.

Den något irriterade expiditen sa att man måste hålla ett finger innaför dragkedjan och låta fingret förlja med upp när man tar på sig stövlar och det gäller ALLA stövlar. Men va faan: Jag är 48 år och har inte vetat det.  Någon mera som missat det?

Ni förstår nog min tvekan ...... men jag ville ju ha de här stövlarna. Hur gör jag nu då?

Förklarar för expitidenten att jag är tveksam mn att jag köper stövlarna men om jag ångrar mig kommer jag in i morgon och lämnar dem tillbaka. Nu blir hon riktigt irriterad och undrar om jag inte menar att jag kommer i morgon och byter storlek i såfall.

Jag talar om att jag då eventuellt lämnar dem tillbaka helt om jag inte tycker det blev bra. Nu ser hon surt på mig och säger att i så fall vill hon (kräver) att jag kommer med dem i morgon för det är ett par attraktiva stövlar.

Nu jävlar tycker "Kaleredskan" att det räcker. Med min mördande blick sa jag att då kan hon behålla stövlarna.

Summan av det hela är att jag fortfarande är stövellös.....

Iväg till konditori för att köpa fikabröd till prästmötet och sedan ut till pappa. När jag kommer hem till pappa kommer jag på att jag hoppat lunchen... Men vad är det för ordning?

Nu under kvällen äter jag popcorn, glass och dricker vin.

Det kommer bättre dagar.
(bättre veckor)

Nilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0