Malgrat de mar för tredje gången.

Nu försöker jag för tredje gången få in ett inlägg, de bara försvinner när jag skrivit klart. Nu ligger jag i sängen på hotellet och första veckan av vår semester är snart över, oj så fort det går. Systra mi sover men jag ska snart väcka henne för att gå och äta frukost. I fredags när vi kom var klockan nära midnatt och vi var rejält trötta och hungrig. När vi kom på planet på Skavsta talade piloten om att vi inte fick lyfta på en timme för det var för mycket trafik på Barcelonas flygplats. Framme på flygplatsen var det lite rörigt och vi fattade först inte hur vi fick fatt i vår transfer. Väl på bussen var det ett gäng med brittiska överförfriskade grabbar/gubbar som stod för underhållningen, vi var lite oroliga att de skulle av på samma hotell men de var kvar på bussen när vi gick av. Framme på hotellet gick det smidigt och vi fick vårt rum som visserligen var ganska litet men vi har det vi behöver. Vi gick ut och delade på en pizza och gick sedan och sov. På förmiddagen gick vi ett varv på shoppinggatan och jag inhandlade ett par badskor. Sedan låg vi vid poolen och stekte oss. På kvällen var vi nere vid stranden för att reka av. Stranden är grovkornig sand men bra för övrigt. När vi hade kännt på vattnet och klev upp på stranden kom en större våg och jag blev blöt nästan upp till midjan, haha. Söndagen var det ett strålande solväder och vi var på stranden hela dagen. Det kommer en del nasare som erbjuder väskor, ananas, vattenmelons, massage och annat. De ser inte ut att få mycket sålt. Återkommer med mera om våra soliga dagar ...... ...Nilla...

Bråviksbrantsleden

Skriv inläggstext

Sitter nu i soffan med värkande ben efter en rejäl utmaning. Eftersom vädret var riktigt fint i dag och jag hade min första lediga onsdag, kommer vara ledig varannan onsdag framöver, tyckte vi att det var läge för att beta av en vandringsled.

Ingemar har semester den här veckan och ligger mest i soffan och han tyckte att han behövde ut. Vi tog båda bilarna över färjan och parkerade min bil vid Säter och åkte sedan tillsammans till Koppabo.

Det var lite knepigt att hitta starten på leden och vi både åkte fel och gick fel men vi sa lite hurtigt att vi har ju hela dagen på oss.

Det var ibland lite dåliga markeringar på leden men samtidigt nästan omöjligt att gå vilse.

Skriv inläggstext

Ibland var terrängen riktigt knepig och jag trodde nästan att det inte skulle gå att ta sig fram men det gick.

När vi gått ungefär fyra kilometer kände jag av gallsten och blev lite orolig men fortsatta att knalla på och det släppte som tur va.

Även om det ibland var knepigt och riktigt jobbigt är det kul och väldigt skönt att komma ut i skogen. Sedan alla små mysig ställen som finns utmed vandringslederna, dem är det bara att njuta av.

Eftersom vi gick lite fel några gånger gick vi nästan två kilometer längre en vad leden är. Det tog oss över fyra timmar och då stannade vi bara korta stunder för att dricka lite och gick sedan vidare. Vi hade bara några energibranschen med oss och vi vill inte ha så mycket att bära på.

Då vi var framme vid Säter och min bil var vi rejält trötta och att då få byta skor och lufta fötterna var välbehövligt. Nuvarande det bara att sätta sig i bilen och åka tillbaka till Kopparbo och hämta bilen. Med nästan tolv kilometer avverkade känner vi oss nöjda.

Getåravinen

Skriv inläggstext

Vårt söndagsnöje verkar visst vara att beta av någon vandringsled numera. Ja, har man vandringskängor ska man väl använda dem?

Dagens tripp gick alltså till Getåravinen. Ojoj vad det var vackert och mysigt. Lättvandrad stig med några små broar över små diken, dessa broar var aningen hala eftersom de var av trä.

Vattnet porlar i den slingriga bäcken och det var en lätt vandringsled. Pulsen gick bara upp när vi tog en extra tur upp till utsiktsplatsen och när vi klättrade upp tillbaka till bilen.

Tror jag ska ta med barnbarn på utflykt hit vid något tillfälle.

Rijeka i Kroatien

Skriv inläggstext

Då var den lilla turen gjord.

Betyget blir godkännt med stort plus för att det är billigt.

Växlade in 1600 kronor till deras valuta och de har räckt till många glas vin, restaurangbesök varje dag, buss till och från flygplatsen, inköp av frukost att äta på rummet, ost och vin som mellanmål, en skjorta, en sjal, en topp och två presenter till två prinsessor jag känner. Fick jobba för att bli av med sista slantarna.