Underbar helg

I fredags när jag åkte hem var jag mera än trött. När jag stod och väntade på färjan somnade jag till flera gånger och var nervös för att jag skulle missa färjan när den kom. Väl hemma la jag mig på soffan och sov en timme.

När Igge kom hem var han i toppform och for runt så vi tog en tur bort till ICA och hanlade inför kvällen, Vi hyrde den senaste Beck filmen "levande begravd" en riktigt bra rulle.

Lördagenmorgon tog vi det bara lugnt, åkte till mor och fars grav och tände ljus. Gick sedan till Cafe Ro för att se på julmarknaden. Vi hittade inget av intresse förutom varsin skinkmacka och varsin öl.

När vi kom hem fick vi se att vi hade ett missat samtal. Det visade sig att vi var bjudna på en fest i Norrköping...men vi hade druckit öl så vi var inte speciellt körvänliga. Men det gäller att lösa problemmet och kollade busstider. Jodå, vi kan ta bussen.

Nu fick vi skynda oss att laga mat och vi hade planerat middagen som blev en riktigt hit.



Antal portioner: 4
Ingredienser

1 1 kg kycklingfilé, färsk
1 1 dl soltorkade tomater
Whiskysås
0.5 0.5 dl soja
2 2 dl vispgrädde
0.5 0.5 dl whisky
Potatismos med parmesan
1 1 kg potatis, fast
0.5 0.5 dl parmesan, riven
0.5 0.5 dl mjölk
2 2 msk smör

  • :

Gör så här

1. Skiva kycklingen i ca 1,5 cm tjocka skivor och lägg dem i en ugnsfast form.

2. Hacka soltorkade tomater och strö dem över kycklingen.

3. Whiskeysås
Blanda soja, vispgrädde och whiskey i en skål.

4. Häll såsen över kycklingen och ställ in det i ugnen i 200 grader ca 30 minuter.

5. Potatismos med parmesan
Koka potatisen mjuk, ca 20 minuter i hälften mjök hälften vatten.

6. Häll av potatisen och blanda i mjölk, smör och den rivna parmesanen

7. Servera med valfria grönsaker.

Pröva det här, riktigt smarrigt och enkelt.

In till Norrköping för att gå på 50 års uppvaktning. Här serverades det både öl och vin och annat för den som ville ha. Vi var ståndaktiga och tog 22 bussen hem.

Söndagen gjorde jag lite nytta men inte mycke, tog en tur till solariet.

Eftersom det är fars-dag hade svärmor bjudit till middag. Skönt att få maten serverad.

Nu tog jag mig i kragen och åkte upp till Nyköping för att gå till gymmet. Det var bra nära att jag hoppade men vet att jag då bara kommer att sitta med dåligt samvete.

Har även bokat spinningpass till i morgon 17,15.

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Jag tycker du är slösaktig med whiskeyn.

2010-11-15 @ 20:06:21
URL: http://axelsmormor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0