9. Hur en dag kan börja fel

Det finns rutiner som jag helst vill hålla fast i och som hjälper mig att komma upp till en bra dag. Varje morgon när klockan ringer vid halv sex brukar jag först snooza några gånger för att sedan gå upp och slå på kaffebryggen som jag laddat kvällen innan. Toaletten och sedan ner i sängen tills kaffet är färdigt, hämtar kaffe och sedan tillbaka igen till sängen, på med tv och datorn.

Straxt efter klockan sex går jag upp och duschar, äter frukost och försöker att komma iväg senast kvart i sju när jag har bil.

I morse ringde klockan och jag börjar som vanligt att stänga av den, tror att jag gjorde det tre gånger innan jag sakteliga satt mig upp i sängen. Tittar på klockan och får en chock för klockan är tjugo minuter över sex....Då kom jag ihåg att jag dagen innan inte börjat jobba förrän klockan åtta och därför satt om väckningen till klockan sex. Inte tänkte jag på det igår kväll!!!

Inte nog med att jag försovit mig utan jag hade lånat ut bilen också och fick därför gå till jobbet utan mitt sedvanliga morgonmys....

Men jag har överlevt dagen och nu ikväll har jag lite fredagsmys....

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0