Källaren lite blöt!

Vaknade imorse av att det mullrade dovt straxt före klockan sex i morse.
 
Somnade till liten stund men vaknade igen vid sju tiden av värsta åskvädret. Ingemar var redan uppe och hade dragit ut sladdar till alla tvapparater, boxrar och datorer. Himmelen hade fullständigt öppnat sig för ett skyfall.
 
Såg att brankåren var och pumpade ut vatten hos en granne någon bit bort, har hänt vid flertal tillfällen att villor med källare i Östra Husby fått översvämning men vi har alltid klarat oss.
 
Går ändå ner till mitt klädrum och där var det helt torrt, går och lägger mig för att läsa en stund. Ingemar ska gå och kolla om en pump (fattar inte var) fungerar. 
 
Rätt som det är står han i sovrumsdörren och ser ut som om hela världen rasat och säger
"Vi har översvämning i källaren"
 
Men va faan, jag studsar upp och ner i källlaren på andra sidan huset och där är det plaskblött på golvet. Nu var det inte så farligt ändå men en del jobb blev det. Kartonger som var blöta i botten och en del andra saker som behövde flyttas och så fick vi suga upp vattnet. 
 
Hittade en del saker jag glömt att jag hade. T.ex. en kartong med tygblöjor.......varför? Massor med barnböcker, en säck med gardiner och en säck med dukar......Blir returpunkten imorgon.
 
MEN nu till dagens viktigaste händelse:
 
JAG HAR TRÄFFAT HEDVIG!
 
 
Så härligt!
Hedvig kändes lugn och trött och jag längtar tillbaka till henne.
 
Föräldrarna var trötta och Therse har ont i magen dels av gaser och av såret. Tar lång tid för henne att resa sig och lägga sig. Båda har sovit väldigt lite men var ändå saliga på något vis.
 
Hoppas nu de får sova ordentligt i natt och känner sig piggare imorgon.
 
Mormor
....Nilla...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Så söt lik sin pappa tycker jag.

2013-07-27 @ 22:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0