Fortsättningen.....

 
Fredagkvällen tillbringades på den finaste Italienska resturangen Giovanni.
 
Här är det olika servitörer för olika sysslor, en som häller upp vatten, en som tar beställning och en som serverar maten. Tygservetten läggs av en servitör i knät och det läggs fram en tjock vinlista. Ostar på lagring på hyllor.
 
 
På vägen hem går vi in på Hardrock cafes lilla butik för Ingemar vill ha en T-shirt men vi går hem och sover på saken. Svårt att fatta att hemma är det 24 grader kallt!
 
Lördagen den 16 mars.
 
Oj, vilka blåsor jag har under mina fötter. Har ofta ont i fötterna som troligen beror på tyngden de får bära och nu med värmen på det. Dessutom har den vänstra lilltån blivit som en blåsa i sig.
 
 
För att vila mina stackars fötter ligger vi vid poolen och tar det lugnt.
 
Ödlorna är riktigt på rethumör idag och jagar varandra, ibland under solstolarna.
 
Men vi har det nog för bra, slöar och gottar oss i värmen.
 
 
Och när vi inte gör det i solen gör vi det i sängen
 
Slöar och gottar oss alltså!
Bra att behålla kepsen på och vara rädd om flinten, han är förståndig gubben min.
 
På kvällen drar vi upp till min favvo resturang Tonys och äter revbenspjäll och filé minjong till det potatismos och grönsaker.
 
 
På vägen hem blir det shopping. Ingemar köper ännu en bambubommull T-shirt och jag ett par strumpor av samma matrial.
 
Sedan letar vi efter en mugg som Ingemar vill ha på jobbet och det ska stå ARUBA på den för alltid retar det någon. Om han nu kommer att följa med hem för han tycker att det ser ut som om det saknas elekriker på den här ön.
 
Visst är vi lyckligt lottade?
Dessutom såg vi månen på väg hem.
 
fortsättning följer......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0