Stoppa tiden


Ni ser att munnen på min mage är ledsen......Den vill inte att semestern ska ta slut.

I går hyrde vi bil och åkte först upp till norra delen av ön. Solade, badade och tog jag en liten snorkeltur. Att snorkla här är som att vara i ett akvarium och vi såg bland annat en bläckfisk 😄.

Köpte en kyld kokosnöt som toppen slogs av på och det sattes ett sugrör i, svalkande och gott.

Åkte sedan neråt på ön till en strand som heter Baby Beach och intog lunch som vi stannat och handlat på Super Food. 


Smakade jättegott, kycklingröra, bröd och fyllda chilifrukter.

Solade och badade och sedan tillbaka till hotellet för en välbehövlig dusch, hade sand överallt.


Visserligen skönt att ligga i sanden men sanden tränger in överallt och jag hade glömt mitt hårskynke så håret var som svinto när vi kom hem.

På kvällen tog Igge och jag bilen själva och åkte till en finare resturang längst upp på ön. Jag åt en fisksoppa med räkor, bläckfisk, musslor och annan fisk. Tror det var den bästa måltiden på hela semestern, magen och kroppen tyckte om de nyttigheterna 😀

Jag körde bilen hela dagen, vill som vanligt ha full kontroll. Men mina medresenärer var nöjda med det.


Det här är ett Divi träd som vi använde som skugga under eftermiddagen.

Bara två hela dagar kvar innan hemfärd..... Sorgligt

...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Tackan

Ser så härligt ut

2015-03-21 @ 04:28:35
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0