Fröknäcke

(null)

Ett måste här är fröknäcke, äter det ofta till frukost och tar en bit när jag är sugen på något och har det ibland smulat på yoghurt.
Så här gör jag:
Sätter ugnen på varmluft 160 grader.
Blandar sedan i en skål:
200 gram solrosfrön
1 dl linfrön
1 dl sesamfrö
2 dl pumpafrön
2 msk fiberhusk
2 msk mandelmjöl
1 tsk salt
5 dl vatten
Låter det svälla några minuter och sedan plattar ut det på två plåtar med bakplåtspapper. Strör sedan på vallmofrön och lite flingsalt. Gräddar sedan i ugnen cirka en timme. Supergott, kan innevarande utan och väldigt enkelt.

Har sista dagarna känt mig hängig och dessutom haft en grym träningsvärk efter att ha provat på ett Flex Soft pass. Men hoppas att det nu vänder. Flex Soft pass är ett väldigt lugnt pass där det jobbas med att mjuka upp leder och muskler och det var mest äldre ( till och med äldre än mig) som deltog. Direkt efter Flexpasset körde jag ett yogapass, kanske det blev lite för mycket.

Loppisen rullar nu in på slutfasen, bara två helger kvar och sedan slår vi igen för säsongen. Känns alltid lite sorgligt samtidigt som det är skönt att få helgerna lediga. Hoppas på att det blir en sommar till.
36 spinning
37 spinning
38 Flex
39 yoga
1750/39= 44,90kr per träningspass

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0