Sommar och semester

Nu går dagarna vidare i en rasande fart. Mina två små flickor (barnbarn) Hedvig och Ines är här hos mig och vi gör sommarsaker och vädret är strålande
(null)

(null)

De vill göra mycket hela tiden och vi hinner knappt göra klart en sak förrän vi är på väg till nästa. De gillar att gå till skogen, de gillar att bada, äta glass, leka på skolgården, hälsa på hos Igges föräldrar. 

Det är kul att se likheterna men ännu roligare att se olikheterna. Hedvig pratar väldigt bra medans Ines har ett mera otydligt prat men hon pratar mycket. Hedvig är blyg men Ines pratar med alla och hälsar glatt, talar om vad hon heter och att hon hemma i Malmö har en hund som snart ska dö.
Ines är som en bergsget när vi är ute i skogen och bara tar sig upp utan att tänka på svårigheter medans Hedvig är mera försiktig. Hedvigs fantasi är magisk och hittar på små historier. 

De är så roliga men även energikrävande och det ska bli skönt när de idag får åka hem till Svärtinge och jag får vila upp mig innan lördagens loppis. 
Loppisen kommer troligen vara full med folk eftersom Romantiska ting kommer att ha finloppis och då brukar folk passa på att komma på vår fulloppis.
...Nilla...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0