Rödbetsbiffar med kikärtor

(null)

Jag har provat olika recept på rödbetsbiffar och idag hittade jag ett recept med kikärtor i som jag tänkte prova. Skrev en inköpslista och gick till ICA. Otur att de inte hade några råa rödbetor men de hade förkokta och det kanske också funkar. Det kanske förtar lite av nyttigheterna men det får duga men det blev nog bra mycket lättare jobba med. Prova, det är smaskigt till tusen.
2 tetror med kikärtor som jag sköljde och lät rinna av
500 gram förkokta rödbetor
2 ägg
2 msk fiberhusk
2 vitlöksklyftor
Örtsalt, svartpeppar
Mixade kikärtor till en slät massa, blandade i ägg och fiberhusk
Finriver rödbetorna och blandar i kikärtsröra, pressar i vitlök och kryddar. Blandar ordentligt och steker sedan i biffstorlekar använder smör men det funkar säkert med olja.

Blandade sedan creme fraice med fetaost, använde stavmixern, hackade sedan i valnötter.
Smaklig måltid,
...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0