Plasma Pen

(null)

I fredags var jag på en behandling för att reducera bort överskottshud runt ögonen. Jag har väldigt stora påsar under ögonen och hängande ögonlock. 


Inte kul och jag får lägga på en heldel foundation för att se skaplig ut 😜
Plasma Pen är en metod som krymper huden. Kan inte riktigt förklara hur det går till men det är en nål som ger små blixtar och skapar en reaktion. Hudterapeuten lägger först på en bedövningssalva och sedan jobbar på. Det luktar som bränt hår och ibland sticker det till lite men känns oftast inget.

(null)

Efteråt var jag helt prickig och det kändes lite konstigt men inte ont. Fick sedan en liten chock när jag på lördagsmorgonen tittade mig i spegeln. Hade pingisbollar under ögonen och inga ögonfransar för de hade försvunnit in i svullnaden.
(null)

För vara noga med hygien och tvättar med klorhexidin och smörjer med vaselin för att hålla det mjukt. Jag har tagit semester på måndag och hoppas jag ser skaplig ut till på tisdag. Läkningstiden är cirka tio veckor och det ska under den tiden krympa mer och mer av huden. Om jag blir nöjd kanske jag gör behandlingen igen för att få bort mera men får vänta minst 10 veckor.
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0