Över stock och sten

Söndagen checkar vi ut från hotellet i Sibratsgfäll och åker med bussen till Dornbirn som ligger vid Bodensjön. Vi ska upp på ett berg som heter Karren och genomföra vår vandring. Vädret är lite disigt men det är ändå ganska varmt.
 Linbanan tar oss upp till vandringsleden och sedan börjar vi traska. Det är väldigt kuperat med upp och ner och sedan kommer vi till en del där det är smal stig med rötter och stenar, här får jag jobba på med att hålla balans och kliva uppför, riktigt tufft.

(null)

(null)

(null)

Väl uppe förbi vår belöning i form av picknick som vi äter på en stor äng högt upp på Karren. Några av damerna är oroliga för nedfarten och det går att åka bil upp så vår reseledare Åsa ringar och fixar det åt dem.

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi som inte åker buss vänder nedåt igen. Normalt går man runt den översta kullen på berget men det är avstängt för att det ligger fortfarande snö där så vi får vandra samma väg tillbaka och det går bättre än jag tänkt mig. Jag känner dockan lite att luften är lite tunnare och det är lätt att bli andfådd.
Vi åker linbanan ner till vår väntande buss och vi lämnar Österrike och åker mot Tyska Konstanz där vi ska bo de två sista nätterna. På kvällen är jag och kvinnan från Linköping ute och äter tillsammans med de norska damerna. Jag har tidigare lärt dem dricka Aperol Spritz och den här kvällen får de tipset om Kaffe Karlsson.

(null)

Skönt att komma i säng efter ännu en späckad dag.
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0