Tuffare vandring.

Dag fyra innehåller en tuffare vandring efter som den är brant uppför på lite svårare terräng.  Cirka 12 kilometer ska vi gå och vi ska göra en höjdmeter på 477 meter. Vi äter  frukost och sedan får vi packa ihop vår egen matsäck och ta med. 

Vi går över ängar och vattendrag och åter igen är jag tacksam mot mina kängor som tål vatten och jag kan gå  i vattendragen utan problem.

(null)


Det är tungt uppför och jag känner att det verkligen tar emot, får stanna många gånger och pusta. Men jag tar mig upp och vi sätter oss och ser på utsikten och äter matsäck. Nu kommer lite lätt regn så regnjackan åker på. 
(null)

Dags att ta sig ner, nedgången går först på en väg med rullstenar och sedan genom skog, massa vattendrag, upp och ner. Fin vandring med klar luft.
(null)

(null)

Vi är ute och gård sammanlagt fem timmar innan vi är tillbaka till hotellet. Här träffar jag en riktig goding: 

(null)

Vi åker nu till Korce en stad där vi ska stanna en natt. Vi checkar in på hotellet och jag får ett flådigt rum med bastu och stilig inredning.

(null)

Nu ska vi bara sova här en natt så jag hinner inte använda faciliteterna. Vi får ta en snabb dusch och sedan åker vi på ölprovning inne i centrum. Den här ölprovningen är lite oorganiserad, det skulle ingått en liten rundvandring men den som skulle visat oss hade gått hem. Men vi får öl och är nöjda ändå. 
Vi tar sedan en tur runt stadskärnan dricker lite kaffe och sedan hittar jag en handväska i en liten affär.
Bussen tar oss sedan tillbaka till hotellet där middagen väntar. Det är ingen liten middag utan det börjar med två olika sallader, tre små röror med bröd, ost i ugn, kycklinggryta med potatis och sedan ett stort fat med flera olika grillat kött. Efterrätten består av ett fat med skuren frukt och vi får vin eller öl till. Proppmätt och jätte trött.
...Nilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0