Boktips för den som orkar



Den är boken läser jag nu och jag kan rekomendera den även om den är relativt svart. Texten kryper in under skinnet och man får en inblick i att vara manodeprissiv. I natt hade jag faktiskt en mardrömm som boken kan delvis vara skyldig till (plus att hjärnan går på högvarv). Någon som törs låna den av mig när jag läst färdigt?

För tillfället tillbringar jag mina dagar med en form av teambildning. Varje dag har jag olika grupper och det gör att dagarna är olika. Till min hjälp har jag en kille som är utbildad i två disipliner: Psykoanalys och teologi. Ojojoj vad jag lär mig mycket av honom, förövrigt var det han som tipsade mig om boken och det fick han en känga för idag. Vi pratar mycket moral, etik, självbild, empati, relationer, kultur, människosyn och värderingar. Allt är så super intressant och ett av uttrycken han hade idag måste jag dela med er:

Det blir inavel i hjärnan!

Tolkan den, den som kan.

Men hur som helst ett mera seriöst budskap:

En god ETIK gör att människan blommar ut

Ska nu snart gå och lägga mig och se om jag somnar, är inte jättepigg och är rädd att vakna som ett svin, med tryne och knorr på svansen.

Nilla


Kommentarer
Postat av: Veronica

Krya på dej och jag ska hålla tummarna att det inte är nån svininfluensa!!! (tror ju inte det heller)

2009-08-31 @ 21:21:20
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: dotter igen

Måste låna den av dig! Kommer till er i helgen om det går bra???! Puss

2009-09-03 @ 00:51:50
URL: http://tesslundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0