Träff med vågen men den hade samma svar som sist

Veckans viktuppdatering:
-0,0 kg
Nuvarande vikt 68,2 kg
Total viktförändring -39,8 kg

Tog ett varv till gymmet och använde löpbandet. 4 km på 31 minuter och jag var inte helt utmattad, tänkte börja lite lugnt. Vill jogga ute snart :)

Vardag

Snö hemma har jag förstått!

Sitter återigen på min Arubabalkong och inväntar dagen.

Jag har från första dagen här gått och klämt på en tröja på Tommy H som jag fastnade för men tyckte den var på tok för dyr (125 Dollar).

Igår när vi gick förbi hade de precis satt upp reaskyltar 😃. På min tröja var det 30% rabatt. Visserligen är den fortfarande svindyr men nu var det liksom meningen att jag skulle ha den.

Det fanns mycket mera som jag skulle kunnat tänka mig men reskassan är snart helt slut och resväskorna fulla trots att vi inte handlat några presenter.

Det är den ända nackdelen här, att det är väldigt dyrt att leva. Hem och spara pengar.

Stoppa tiden

Ni ser att munnen på min mage är ledsen......Den vill inte att semestern ska ta slut.

I går hyrde vi bil och åkte först upp till norra delen av ön. Solade, badade och tog jag en liten snorkeltur. Att snorkla här är som att vara i ett akvarium och vi såg bland annat en bläckfisk 😄.

Köpte en kyld kokosnöt som toppen slogs av på och det sattes ett sugrör i, svalkande och gott.

Åkte sedan neråt på ön till en strand som heter Baby Beach och intog lunch som vi stannat och handlat på Super Food.

Smakade jättegott, kycklingröra, bröd och fyllda chilifrukter.

Solade och badade och sedan tillbaka till hotellet för en välbehövlig dusch, hade sand överallt.

Visserligen skönt att ligga i sanden men sanden tränger in överallt och jag hade glömt mitt hårskynke så håret var som svinto när vi kom hem.

På kvällen tog Igge och jag bilen själva och åkte till en finare resturang längst upp på ön. Jag åt en fisksoppa med räkor, bläckfisk, musslor och annan fisk. Tror det var den bästa måltiden på hela semestern, magen och kroppen tyckte om de nyttigheterna 😀

Jag körde bilen hela dagen, vill som vanligt ha full kontroll. Men mina medresenärer var nöjda med det.

Det här är ett Divi träd som vi använde som skugga under eftermiddagen.

Bara två hela dagar kvar innan hemfärd..... Sorgligt

...Nilla...

Men varför har ingen lärt mig?

Tog en joggingtur till vid stranden igår.

Tränar upp tekniken som jag kommit på att jag aldrig lärt mig. Under hela mitt liv har jag missat en sak både när det gäller att gå och att springa och det är därför, tror jag, som jag inte får upp någon fart.

Jag har aldrig tryckt ifrån med fötterna, min kropp har liksom inte fattat det och det går inte av sig självt utan jag får fokusera på att göra det med tanke. Farten ökar markant när jag gör det och tränar på att göra det både när jag joggar och när jag går men det är svårt.

Igge provade att gå utan att trycka ifrån och för honom var det svårt att inte göra det.

Undrar om det är flera som har samma åkomma?

Var på en shoppingtur igår och köpte ett par jeans och en skjorta så nu har jag två par jeans och två skjortor med mig hem,Lewisjeans och skjortorna är från Tommy H. Tror jag shoppat klart, tänkt köpa skor men har inte hittat några.

Igge har köpt tre par jeans och flera t-tröjor. Han shoppar aldrig hemma men här tycker han det är roligt 😃.

Spara pengar

Sitter på balkongen och klockan är här mellan halv sju och sju. Dricker kaffe och tar en liten skål med yoghurt, vi äter frukostbuffé senare och jag tänkte låta Igge sova länge.

Dagarna bara går och vi gör ingenting. Vi har planerat åka ut till en ö där det går flamingos men vi får se. Har även tänkt hyra bil men ...... Inga måsten.

Två tidiga mornar har jag varit ute och joggat cirka tre kilometer och det är jätte härligt med havet som utsikt.

Klimatet är underbart, varmt men inte för varmt och det blåser ganska kraftigt men inte störande, det blåser i palmerna men det är lä där man ligger förutom lite fläktande, kan inte vara mera perfekt.

Nja ibland när vi badar får vi ta sats mellan vågorna för att inte slås ikull, men annars härligt att guppa runt i havet som är så lent. Känns som om det är fullt med mjukgörningsmedel.

Jag har inhandlat ett par jeans och Igge två par men vi är inte klara på shoppingpunkten ännu. Tyvärr kan vi inte ta med så mycket hem på grund av vikten på resväskan.

Det är värt att spara pengar för att sedan kunna åka hit och det kommer jag att fokusera på när jag kommer hem.

Smäktande vindar

Oj vad den här resan kan bli dyr om jag inte håller igen lite. Finns galet mycket fina kläder och habegäret är stort

Var ett varv på Tommy H och där fanns flera skjortor, klänningar, tröjor och jeans.de hade några plagg som var nedsatta med 50% och där hittade jag den här skjortan, kommer bli jättesnyggt till jeans. Betalade 40 dollar som blir ungefär 350 kr.

Nu är klockan här nere 5.20 hemma är den då 10.20. Jag sitter på balkongen och dricker kaffe och hör hur vågorna slår in mot stranden. Tänker snart ta en mini frukost och sedan ut på en joggingtur för att få bort lite rastlöshet i kroppen.

Resten av dagen ska sedan solen få skina på min kropp, fast mest skugga.

...Nilla...

Nu får vågen semester från mig

Veckans viktuppdatering:
-0,4 kg
Nuvarande vikt 68,2 kg
Total viktförändring -39,8 kg

Sista uppdateringen på ett tag för jag tänker inte ta vågen med mig till Aruba.