Ta mig förgivet

Vissa dagar är det många som varit och tittat på min blogg vilket är kul och jag undrar förstås vilka det är? Skriv gärna någon kommentar för det gör mig glad.

PÅ eftermiddagen idag funderade jag på hur jag mådde och undrade om det var smart att gå på ett spinningpass. Gick hem och la mig på sängen en halvtimme och bara slappnade av. Åkte sedan till gymmet och körde stenhårt hela passet. Det var det som saknades och jag mår bättre efter det. Har nu stoppat i mig en stor sallad med fetaost och rostbiff, mums, mums. Nu blir det bara vatten resten av kvällen.

Har diskuterat en klycha idag med en person. Ibland hör man någon säga att "de inte vill bli tagna förgivna" VAd menar man egentligen då?  Om man lever i ett förhållande tänker jag att det måste innebära trygghet att man tar varandra förgivet, eller. Ska man gå och vara rädd att den andra försvinner? Är det det som menas med "att ta förgivet"?

Hur som helst så vill jag bli "tagen förgivet" för mig står det för trygghet. Tänk om mina barn inte tog "mig förgivet" vad skulle jag betyda då? 

Vill gärna höra andras tankar kring klychan "tas för givet"


Den här bilen tar jag förgivet att vi slipper se mera:


Nu inämnad för värdering så numera äger vi bara tre bilar.........
Nilla

Kommentarer
Postat av: Tessann

Var det du och jag som disskuterade det? Jag har ju nämligen sagt att Jag och Nicke kanske har tagit varann för givet den sista tiden... Men när jag nu läser ditt resonemang så kan jag nog hålla med om att man ska kunna ta varann för givet- iaf litegrann... Puss!!!

2009-08-10 @ 21:11:09
URL: http://[email protected]
Postat av: Veronica

Jag läser ju din blogg! Det vet du!



Ditt resonemang är bra och men eller orkar jag gå in på hur jag tänker...

Jag vet faan inte hur jag tänker känner jag nu.

Jag tar inte så många förgivet, och jag vill inte bli tagen förgivana av alla, men så klart av mina närmsta!

Klart dina barn bör ta dej förgivet men inte grannen... eller?



Men sen kan man inte ta förgivet att mamma, pappa, syrran eller bästisen kan släppa allt och ställa upp på vad som helst jämt heller, om nu det är att ta någon förgivet.... Öh typ

2009-08-10 @ 21:42:04
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Maria

Å ja läser din blogg nu... Enda sättet att få veta vad du pysslar med nuförtiden... Å va jag saknar min tid i Nypan...



Stor kram

2009-08-11 @ 22:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0