En dag närmare semestern


God kväll

Min dag har varit bra och den har också gott snabbt.

Under lunchen passade jag på att åka till en biltvätt, tänkte att bilen skulle glänsa lite i solen. Dessutom väntar min man på en splirrans ny bil och den lär glänsa. Hur som helst när jag sitter där inne i bilen medans tvättningen börjar stannade hela tvättmaskinen. Hm...... vad gör man? Jag har ju sett den gamla filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret" där pappan spolas över bilen för att han är så korkad att han går ur bilen. Satt där och tänkte att: Hur korkad är man om man bara sitter kvar oc låter tiden gå? Jag väntade i cirka fem minuter och sedan vågade jag mig ut, skiträdd att maskinen skulle starta. Nädå det gick bra och jag fick hjälp från personalen men jag undrar om de inte borde ha något system för sådant.

Idag har jag skött mig matriktigt men varit hungrig eller snarare sugen. Till kvällen kokade jag en laxsoppa som jag tycker mycket om. Potatissallad med kalkon till lunch som också smakar mums.

Törs fortfarande inte träna men tar morgonpromenaden. Har nu bestämmt mig för att vänta med träning till tidigast torsdag om halsen är okey.

Imorgon kommer det att bli lite sämre med mathållningen för mina kollegor vill att vi ska gå ut och prata av oss före semestern. Vi brukar göra det då och då och det brukar bli ganska mycket rödvin vid de träffarna och dessutom någon smaskig maträtt. Men nu är det på det viset att jag har bereskapsvecka vilket innebär att jag kan bli uppringd och måste åka någon stans inom Nyköpings kommun. Skulle inte se bra ut om jag kom i en taxi och luktade rödvin och inte var riktigt klar i huvet. Men jag dör inte av att dricka vatten medan de andra dricker och sparar då en del kalorier.

Dessutom kommer jag att äta lunch ute med några andra kollegor och de har valt ett ställe där det är buffe vilket är livsfarligt.

Hörs i morgon
Nilla

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ja ja du kan räkna dina timmar du, en annan har ju 3 och en halv vecka kvar till semester, men den som väntar på nått gott....

Vädret har visst fått en knäpp här på skenäs regnar det just nu, men jag har gått färdigt mina rundor nu och kl är 02,35 så nu kan jag softa fram till kl 06,30 då jag kokar lite kaffe till mina kolegor som kommer och byter av mig.

2009-07-01 @ 02:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0