Måndagkväll

Var tog den här dagen vägen? Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar till semestern. Fyra veckor ledigt känns helt okey.

Matsituationen har varit bra idag och jag har ätit enligt ISO förutom att jag inte fått in några mellis vilket egentligen är straffbart, att inte äta alltså. Kroppen behöver mellisarna men jag har faktiskt inte haft tid idag.........Nja egentligen handlar det om att planeringen inte var den bästa. Ett av de bästa mellisarna är lite ost 10% (cirka 30 gram), ett halvt äpple och 5 nötter eller mandlar. Det gör att allt sug försvinner och är supernyttigt.

Till middag åt jag fläskfile med haricots verts, äpple och nötter. Riktigt lyxigt.

När man äter enligt ISO äter man ungefär en tredjedel protiener, en tredjedel fett och en tredjedel kolhydrater. Det ska vara mindre kolhydrater på kvällen eftersom de inte behövs till natten. Hela kalorieintaget ska ligga på cirka 1600 kaloier per dag.

Träningen ska vara varierande och det är viktigt att hitta något mn trivs med men styrketräning är bra för att man då bygger muskler som gör att du får en högre förbränning.

Nä nu ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig för klockan fem ringer klockan för att jag ska komma ut på morgonpromenaden.

Sov Gott
Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0