Bus eller Godis

Fick ni några påhälsningar igår från utklädda mindre individer?

Vi satt och såg en film på eftermiddagen när det bankade på dörren. Eftersom det oftast är till Jesper tvingade jag honom gå och öppna. Utanför står en liten kille utklädd till präst och frågar: bus eller godis? Jesper var lite bakis, trött och irriterad och inte på sitt bästa humör. Säger att han inte har något godis (finns en kartong med snickers, tror jag). Pojken säger då: "Hm, undrar vad vi då ska hitta på.....det får bli grus i postlådan imorgon". Vi har tittat men ännu finns där inget. Ändå lite gulligt tycker jag.

Idag kände jag ett shoppingsug. Dessutom är nästan alla mina byxer förstora. Efter att varit hos mor och far åkte jag in till Norrköping och strosade lite. På Axelsson fanns det en hel del rea och jag provade ett par jeans i storlek 44 men de var förstora så jag fick gå ner en storlek till 42. Köpte ett par ljusa jeans och ett par grå. De kostade bara 199,50 paret. Sedan hittade jag en jättefin turkos busssarong för 150 kronor på Flach och den i medium. Inget att tveka på.

Det här är storlekar som jag bara kunnat drömma om tidigare och det är en sådann lycka att kunna handla kläder i vanliga affärer och inte behöva leta efter de som har stora storlekar.

Grattis till mig själv!

Nilla

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Jättekul för dig att kunna gå i vanliga affärer och köpa kläder. Får mig att tänka till snart får jag ett ryck.

2009-11-01 @ 16:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0