Får jag presentera



Familjen Andersson


I lördags fyllde Veronica (min systers äldsta dotter) 30 år. Hon har under sista året sagt att om inte Putte gifter sig med henne kommer hon att ...... nja det har vi väll inte trott på.

Klart att vi har undrat lite hur det ska bli och om Putte nu ska fria. Hur som helst: vi var bjudna på lunch hem till dem för att fira Veronicas 30 års dag. Tiden var satt till klockan tolv vilket vi hade lite problem med eftersom Jesper hade sin Kung-Fu träning i Norrköping mellan 10-11 och sedan skulle hinna hem mellan för att duscha. Men om vi nu kommer tjugo minuter försent så ska väll det inte göra något tänkte jag som annars verkligen vill komma i tid.

När vi är på väg till Söderköping så ringer Veronica och frågar var vi är och vi talar om att vi är lite sena men på väg. Snart ringer även syrran och säger att vi måste skynda oss för att det händer saker. Vi börjar fantisera och jag ser hur de är en stor ballong i luften som Putte skickt upp med ett frieri skrivet på eller något liknande, kanske alla Söderköpings brandmänn står och framför en friarsång.......

När vi kommer fram ringer jag på dörren och Sandra en av Veronicas bästa vänner öppnar och viskar att vi ska vara tysta för vigsel pågår........

Tror aldrig jag tappat hakan så mycke. Vi kom in när vigseln i stort var över men jag var stum...
Funderade på vad som hände, hur det här gått till. Jag trodde att Putte hade anordnat allt själv och överraskat Veronica för jag tänkte att hon hade aldrig kunnat vara tyst och hålla det här hemligt. Men så var det, Veronica hade planerat och HÅLLT TYST.

Grattis Veronica OCH Putte 

Men jag gillar inte "Andersson" ni kunde väll tagit efternamnet Kalered!



INGET KRÅNGEL MERA HÅNGEL!

Nilla


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack söta Moster!

Vad gör man inte för att äntligen bli gift...? Tar vilket jäkla efternamn som helst! Och jag kan säga att jag är lycklig trots att jag heter Andersson!

Kram o Puss

2009-11-30 @ 20:41:00
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0