Diverse uppdatering av nu läget

Nu är semesterdagarna slut, tiden går alldeles för fort. Inte har jag hunnit med det jag tänkt heller, men men.

Igår var jag till ögonkliniken i Stockholm för konsultation. Det gick bra och doktorn såg direkt att det fanns massor av löst skinn på mina ögonlock. Operation för dem sattes till 4 november. Då tar vi och fixar de övre och efter det kan jag använda ögonskugga......Nä, det är inte det som är grejen utan att de inte ska hänga ner över ögonen och ge mig huvudvärk eftersom jag inte ser då.

Doktorn tittade även under ögat men var inte riktigt säker på om det skulle vara till någon nytta. Därför har jag inte bestämt ännu om jag ska ta där också. Får se vad som händer när de övre är gjorda. Tyvärr gick det inte att ta både uppe och nere på en gång för då hade jag inte tvekat...tror jag...eller?

Therese var med mig och hon sa något om att han kanske också behövde opereras. Doktorn vände sig om till henne och sa: Du, tänkt inte tanken! HA HA.

När vi sedan var tillbaka i Norrköping var vi inne på Maxi ett varv och där träffade vi på en kompis till döttrarna. Skit va smal hon blivit. När jag säger det talar hon om att hon läser min blogg och får inspiration. Jätte kul! Och du Frida, om du läser nu, det är bara att jobba på för det lönar sig, träna, träna.

Idag har jag städat hela dagen och har inte tordas sitta ner mera än fem minuter för att inte tappa fart. En finsk kvinna har varit här och tvättat alla fönster och nu känns det riktigt bra. Jesper fick också hjälpa till och var jätte duktig.

Nu i kväll har jag förberett 4 kilo kyckling till morgondagen när vi ska ha nära och kära på middag.

Stövlarna kom idag men de kommer att få åka tillbaka dit de kom ifrån. Får inte ner foten i skaftet. Skit för dom var faktiskt riktigt läckra. Jag beställde en kjol också men hör och häpna: den var för stor. Även den skickas tillbaka.

Nu blir det soffläge, har så ont i fötterna efter att ha varit igång hela dagen.


Nu är hösten Välkommen för nu har jag höstfint här!

Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0