Förväntningarnas samhälle


Lördag så skönt.

Jag har inte bestämt något speciellt för helgen vilket är skönt och tur. Mitt huvud värker nästan ständigt men tabletter hjälper något. Motte det bli bättre när ögonen är fixade.

I onsdags fyllde jag år och var ute och åt god mat och drack vin. Detta är inget som hjälper huvudet utan snarare stjälper. Alkohol gör att jag får mera vätska i kroppen och det blir ännu värre med korven som ligger ovanpå ögat. Nä ingen mera alkohol nu på ett bra tag. Fick faktiskt avboka en del på jobbet för att jag inte klarade och det är inte likt mig.

Hur som helst var vågen en hygglig i fredagsmorse och visade på 84,2 kilo. Den har ju tidigare envisat med 85 de sista veckorna men nu har det äntligen rört lite på sig. Vill gärna att det ska vara en sjua först och då tänker jag försöka stanna där ett tag innan jag gör nästa satsning neråt.

Jag är jättesugen på en bok som heter NEXTOPIA, livet,lyckan och pengarna i förväntningssamhället.

Den verkar så intressant för visst är det så att vi pratar om att leva i nuet men hur lätt är det? Vi väntar hela tiden på något. Jag väntar på att få operera mina ögon och har höga förväntningar på det. Väntar också på att gå ner under 80-strecket. Förväntningar på att få läsa boken o.s.v

Finns det någon som har boken? Någon som läst den?

Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0