Guldkorn i livet

Vad är ett guldkorn?
Jag tycker att det är när det händer något utöver det vanliga som får mig att om inte storskratta men att le. Det händer något oväntat eller någon säger något oväntat. Naturligvis åt det positiva hållet.

Tänkte berätta en liten historia som hände mig, där jag blev smått mållös.

I förra veckan hade jag städhjälp, som jag berättat tidigare. En kvinna som tvättade mina fönster. Kvinnan hade finskt ursprung och bröt ganska kraftigt. Hon var verkligen ihärdig i sitt arbete och samtidigt pratade hon oavbrutet.

Hon står och tvättar mina köksfönster och jag står och stryker när hon frågar mig hur många barn jag har. Jag talar om att jag har tre barn och följdfrågan blir då hur gamla de är. Jag berättar att Jesper är 18 och Therese och Madde är 26 och 28. Hon vänder sig om och synar mig uppifrån och ner och utbrister: "Men hur gammal var du när du börja pippa?" 

Så snopen jag blev och efter några tiondelssekunder kom jag på att det troligen var en komplimang. Vad svarade jag: vet faktiskt inte riktigt men hela situationen var konstig men rolig.



Dessa strumpor är en annan slags guldkorn som jag nu mer måste ha på mig på kvällen när jag ska sova. Fryser som en hund, vilket kan bero på snålt kaloriintag. Dessutom känns det verkligen att hösten är här och ute är det bara grått.

Lite mera än en vecka kvar till jag får ordning på ögonen (hoppas jag iallafall). Idag har det varit alldeles hopplöst för de rinner konstant och på glasögonen lägger det sig en vitmjölkig hinna.


Ser ni att det är dubbelt ögonlock?

Föresten lärde jag mig något nytt igår på spinningen. En kvinnas stjärt faller 11 cm på en livstid, i längd alltså. Med spinning och annan träning går det att motverka till vis del. En mans rumpa faller 8 cm.

Och ändå hinner jag inte med träning idag. Får väll göra en plastikoperation av rumpan vad det lider, haha.

Nilla


Kommentarer
Postat av: Veronica

Skön fönstertvättar-tant! Ha ha!

Va?! Rasar rumpan SÅ mycket?! Det måste vara en myt!

Jag som är bokad på ett spinningpass klockan nio som jag tänker avboka pga av sömnbrist!

Men om jag tar en ordentlig promenad underdgaen o spänner rumpmusklerna i varje steg?! Kan funka kanske?!



Klart ögonen kommer bli toppen!

Stor kram till världens bästa moster!!



2009-10-28 @ 07:19:24
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Veronica

Just ja:



STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Puss

2009-10-28 @ 08:30:12
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Grattis Grattis Hoppas att du får en bra dag Sally är på party i Ö Husby i kväll hos din frissas dotter.

2009-10-28 @ 20:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0