Ska jag skämmas?

I kväll är jag skapligt trött men det har sin anledning i att jag varit vaken sedan klockan fyra imorse. Begrunna nu följande historia:

Klockan är straxt efter fyra på torsdagsmorgonen och jag vaknar av att det är något för mig obekant som låter. Jag lyssnar och tycker att det låter som om det kommer från våningen övanför. Där uppe bor det bland annat en äldre dam som ibland uppträder förvirrat och jag vet att hon har hemtjänst.

Arbetsskadad som jag är tror jag naturligvis att oljudet kommer från henne och att hon eventuellt har ramlat. Jag går ut i trapphuset och en trapp upp för att se om jag kan komma in men dörren till hennne är låst och jag hör inget när jag försiktigt gläntar på postlådan.

Ner i lägenheten igen och hörs då ljuden igen och det låter dessutom som om någon knackar i golvet. Rådig som jag är ringer jag då till kommuns nattpatrull och förklarar läget för dem. De lovar att ta tag i saken och åker dit. Jag hör när de kommer i porten och lite senare att de ringer på min närmaste grannes dörr. Jag tittar då försiktigt ut och de berättar att damen där uppe låg och sov i sin säng lungt och tryggt men att de också hör någon som verkar i nöd. De tycker att det låter som om det kommer från lägenheten brevid damen och till den har inte nattpatrullen nycklar eftersom det inte är någon med larm.

De ber om telefonnumret till hyresvärden som de ringer upp och som lovar att komma. Jag går in och lägger mig igen men hör när hyresvärden och nattpatrullen är uppe vid lägenheten med de mystiska ljuden och ringer på. Här bor det en yngre kille som då kommer och öppnar. Nattpatrullen frågar hur de mår för att grannar har påkallat hjälp ....vet inte vad killen svarar med både hyresvärden och nattpatrullen går snart ner för trappan och ut. Då hör jag hur någon skrattar hejlöst i våningen över och jag förstår då vad som pågått denna tidiga timme.....

När jag sedan öppnar min epostlåda på jobbet har jag fått ett mail från nattpatrullen om att:
Pöjken hade bara vanliga sexlekar

För vem är dett pinsamt?
Mig eller grannen

Skönt att det är helg och att jag är hemma i vårt hus där grannarna har egna hus och kan göra vad dom vill, jag ska inte störa.

Nilla

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ja du det är inte lätt att vara medmänniska.

2009-10-09 @ 19:36:27
Postat av: anna skut

Jag tycker att det är bra att folk bryr sig.

2009-10-09 @ 19:44:32
Postat av: Putte

Ha ha ha! Vilken historia! Stackars grannen då, han hade ju bara lite "vuxen skönt" ju...

2009-10-09 @ 19:44:59
URL: http://vargarna.nu
Postat av: Mikael Kalered-Hansson

Skäms på dig!! Låt folk träna ifred.

2009-10-09 @ 21:18:39
Postat av: Madde

Ändå bra att agera, man vet ju aldrig. Men det är klart mest mest pinsamt var det nog för dig.

2009-10-09 @ 22:43:14
Postat av: Veroonica

Men shit! Ha ha ha! =)



Ang luggen, jag hjälper dej gärna jag är numer expert!

Längtar efter min hamster oxå! =)

2009-10-10 @ 21:58:42
URL: http://http://veronicalundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0