Vill ha nya skor eller stövlar

Det var länge sedan jag handlade ny skor och jag tror att mitt sinne behöver det. Var igår inne på Moqvist skoaffär här i Nyköping och tittade på riktigt fräcka stövlar men var för snål, de jag ville ha kostade 1600 kr.

Att hösten är här tvekar jag inte på och när man ligger lågt i kaloriintag fryser kroppen ändå. Tycker det är riktigt ruggigt nu. Undrar om det skulle hjälpa med att äta en chokladkaka. Ja jag är riktigt sugen men som tur är, är jag lat och orkar inte gå och handla.

Tre arbetsdagar sedan har jag en vecka semester när jag ska ta hand om mitt hem. Har beställt fönstertvätt från en firma och de kommer fredag nästa vecka. Innan dess finns det mycket att ta hand om hemma så nog får jag tiden att gå, inga problem.

Tror att Madde kommer hem den helgen och då tänkte jag ha en bjudning hemma, på lördagkvällen. Ingemar fyllde år i september och vi har inte firat honom som vi brukar. Så är det ju så att jag också snart fyller så här "gör vi två flugor på smällen".

Nu ska tisdagens sista måltid intagas:


Rostbiff med potatissallad

Må gött
Nilla


Kommentarer
Postat av: Tessan

Åh fy det ser ju ut som om det ligger flådda råttor på tallriken!

2009-10-13 @ 23:09:01
URL: http://tesslundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0