Helgen med Loppis



Ett berg av saker hade vi med oss på loppis syrran och jag. Vi fick ganska mycket sålt men det finns mycket kvar. Att bli rik på loppis är en omöjlighet för när man sedan räknar på timpengingen skulle alla som jobbar fackligt få ett krampanfall. Men det är roligt och man ser mycket och med det undrar man mycket, ja fantasierna sätter igång. Dessa fantasier ska vi nog inte dela med någon för då blir vi insydda på något "Gökbo".

Kan tycka att en del är lite konstiga när de vill ha en sak och då prutar när man till slut säger att du får den då är dom inte intresserade längre. Eller när något kostar en tia vill de betala en femma. Tror inte att de fattar att vi betalar för att få en plats, vår hyra den här gången var 400 kronor (två platser). Men det gick ihop sig och vi fick en liten slant över (700 kronor var).

Var idag, söndag, ett varv i föräldrahemmet och fixade lite inan mäklaren kommer och tar foton. Jag passade på att ta en del foton själv på saker som vi senare måste ta beslut om:



Tror att det är fem av dessa stolar.



I den här spegeln blir man smal. Någon som vet vad detta kan vara värt?



Lotstorpet.
Här bodde jag från 1968 till jag flyttade hemifrån.
Syrran och jag åkte sedan upp till graven. Förra helgen tog syrran med sig några kvistar hem som nu slagit ut (forsytia, tror jag). Dessa satt vi nu på graven plus tre penseér som systra min inhandlat.



Hoppas att gravstenen kommer snart.

.....Nilla....


Kommentarer
Postat av: Mia

Missade visst loppisen, tyvärr... En spegel man ser smal ut i skulle i alla fall jag betala dyrt för : )

Kram marpa

2010-04-12 @ 21:48:18
URL: http://levisvilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0