Vinter + Malmö + Sömn

Ingen som vill gå ut!





Helgen som gått har jag tillbringat hos Madde i Malmö. Tog ett tidigt tåg ner i fredags. Var beredd på att få sitta och vänta mitt ute i inget. Hade packat en filt två stora bagetter med massa fyllning, pucko och vatten. Men resan gick bra och jag var BARA en timme sen. Eftersom Madde ändå jobbade hade jag ingen bråska utan tyckte det var lugnt och skönt.

Där jag satt på tåget satt en mamma med två små flickor på två och fyra år och jag blev lite nostalgisk. Var tillbaka på 80-talet när jag hade två små töser där den ena pratade hela tiden och den andra sa efter.....

Väl i Malmö gick jag till Maddes lägenhet och lämpade av packningen. Så ut på en liten shoppingtur. Köpte en stickad tröja ett par jeans och en petrol färgad topp. Sedan till Maddes lägenhet och la mig till rätta i soffan och sov i en och en halvtimme......hade tidigare sovit cirka två timmar på tåget.

När Madde kom hem gick vi ut och handlade glögg, vin, öl och ingredienser till kvällens middag. Vi skulle bjuda Maddes Niklas på middag. 

Lugn och skön hemmakväll och vi la oss ganska tidigt och blev därför riktigt förvånade när vi vaknade på lördagen och klockan var tio i elva.......Hur mycket kan jag sova egentligen?

Nu var det dags för julmarknad i Katrinetorp (tror jag det hette). Det gick gratis bussar från Gustav Adolfs torg. En riktigt mysig julmarknad med allt möjligt som vi inte behövde men handlade ändå. Eftersom det var en del julklappar kommer det inte att redovisad vad. Men några bilder kan jag bidra med:



Om jag haft bil hade jag köpt en tallhund och satt på graven hos mamma och pappa, det tror jag dom gillat.



Tror att jag är lite rädd för Tomten.











De sista bilderna är inte från Maddes lägenhet....

Lördag kväll var vi på bio och såg "The next three days" som var en riktigt bra film, mycket spännande.

Söndag morgon var det dags att sätta sig på tåget tillbaka till hemstaden Norrköping. Nu var tåget enbart två minuter sent, bra jobbat SJ.

....Nilla... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0