Ingen annan än jag kan ändra på läget........

Tycker att jag är så gnällig och tråkig. Visst har livet varit tufft men inte blir det bättre om jag får negativ inställning till allt.

Välj glädje.

Jag brukar predika om att varje person har eget ansvar för sitt eget liv och göra det bästa efter sina förutsättningar.

Som det är nu mår jag inte bra vilket delvis beror på att jag inte lever som jag vill. Jag tränar inte, jag äter fel och det gör att vikten stadigt går upp. Jag sover dåligt vilket beror på att jag inte tränar (tror jag) och för att jag mår dåligt. Jag är förkyld vilket beror på att jag blir mottaglig för basselusker när jag inte sköter mig och inte äter rätt.

Alla förutsättningar finns. Jag har träningskort, jag vet hur jag ska äta, tiden gäller bara hur jag prioriterar.
Så vad är problemmet?

I morgon har vi pappas begravning och det är oerhört tungt och att "Välja glädje" känns som en klyscha. Men hur länge ska jag låta det hålla på? Tills jag väger 120 kilo och benen inte håller, svårt att sova eftersom fettet trycker på lungorna och andningen blir påverkad.

Hur svårt kan det va?
....Nilla....

P.s men snön är inte mitt fel och den är inte vacker......


Kommentarer
Postat av: Veronica

Men du, immorgon är för visso svårt att välja Glädje. Men sen vänder det! Jag känner mej lite som du, eller ganska precis som du. Kläderna spänner, jag är trött, förkyld ibland osv osv och jag vet oxå, det beror ju på hur vi faktiskt väljer att leva... Men det vänder snart! Klart man inte blir glad direkt efter en begravning, men det brukar ändå på nått vis kännas skönt när den är över.

Sen vet jag att du och dina syskon kommer ha en jobbig period framför er, men där går att göra det bästa av situationen. Tror jag.



Nä snön är inte ditt fel o den är inte heller vacker!

Du har så rätt!



Är du hemma i Husby? Om inte annat kör du försiktigt när du ska dit!

Kram

2010-02-04 @ 10:07:52
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0