Maja

Försöker nu hitta tillbaka till vardagen men går lite på halvfart. Jag orkar det jag orkar och måste låta min sorg få ta den tid den tar.

Idag tog jag mig i kragen och var på ett spinningpass. När det blev tugnt sa jag, i tanken, till mamma och pappa att hjälpa mig och de fick ett ben var att dra runt. Hjälpte jättebra och jag kände att mamma var lika envis som vanligt och att pappa bara fick hänga på. Låter det helt sjukt? För mig var det en skön tanke.

Mamma och pappa har/hade en katt vid namn Maja. Maja var deras guldklimp, kanske mest pappas som skämde bort henne allt han kunde, stekte bacon till henne på morgonen, köpte vispgrädde och hon sov vid hans fötter.



Vi, syskon, har resonerat om vad som ska hända med Maja, ingen av oss hade egentligen plats för henne. Men Jesper och Ingemar tyckte att vi hade det så nu är man med katt då:

Eftersom vi inte vill att Maja ska dra från oss har vi bestämt att hon ska vara inne en vecka innan hon får gå ut, vilket innebär att hon måste använda låda för att uträtta sina behov.



Tror ni hon fattar vad lådan ska användas till?

Nilla


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ha ha ha Men Maja!

Rolig katt!



Vår katt är ute ibland men så fort hon kommer in går hon på lådan, irriterande när hon nyss varit ute tycker man ju hon kunnat göra behoven ute...?

2010-01-11 @ 21:44:16
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Azola

Maja kan behöva hjälp i början om hon inte använt låda tidigare.Visa henne lådan när hon går mot ytterdörren till att börja med. (ha lådan där så länge)Lek och visa Maja att hon ska gå in i lådan osv., tänk lite som om han vore en kattunge.

Lycka till fru Gill... =) kram Ann B

2010-01-12 @ 14:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0