En liten cykeltur......

Andra semesterveckan flyter på den också men kanske aningen för fort. Har hjälpt dottern med att få ordning i sin lägenhet. Det lilla charmtrollet Axel har varit med. Det är så roligt att höra honom säga saker som man förstår kommer från någon vuxen.

Köpte en ny kamera men förstår inte riktigt alla funktioner........ Tur att jag har Jesper som får visa och hjälpa.

När vi kom hem från Mallis ställde Ingemar sig på vågen och var jättelycklig för han vägde mera än han någonsin gjort. Jag vill inte berätta vilken känsla jag fick när jag klev upp på samma våg.

Nä nu måste jag göra något åt det här men samtidigt har jag semster och vill inte behöva tänka mat hela tiden. Men motion kan jag tänka mig. Planeringen var att ta långpromenader varje dag men.......det har varit så mycket annat.

Idag när jag hade plockat iordning här hemma fick jag för mig att cykla till min systers sommarstuga, tror att det är lite mera än två mil (ska mäta imorgon). Om jag cyklar dit kan syrran skjutsa mig hem var planen.

På med cykelhjälm och med fyllda flaskor med vatten gav jag mig av, syrran hade lovat att komma och hämta mig på vägen om det inte funkade.

Ganska många uppförsbackar och jag stannade tre gånger för att dricka och en gång för att MP3-spelaren krånglade. Det tog en timme och 45 minuter, då hade jag varit och vattnat vid mor och fars grav också.

Tyckte att det gick bra även om det var tungt ibland och när jag suttit hos syrran en stund tänkte jag: Va faan jag cyklar hem också.

Iväg igen trampa, trampa. Nu slarvade jag med vätskan och stannade bara en gång, vilket jag känt senare under efterdagen.

Hemma skakade benen och händer och rumpa värkte. Fått vätska på mig bö om bö. MEN jag gjordet och då mest för att Therse inte trodde att jag skulle klarat:

HAHAHA
Där fick du Tessan AHL

Undrar om jag kommer upp ur sängen imorgon???

...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Kom på en sak, jag har oxå cyklat till Nytorp o hem en gång, då bodde jag i FINSPÅNG!! Blev 10-11 mil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-29 @ 09:39:25
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0