Ny cykel



Vi har sedan länge sagt att gubben min ska ha en ny cykel och eftersom vi behöver cykla midsommar var det hög tid för det inköpet. Väl inne i affären kunde inte jag låta bli att spana lite på damhojjarna. Jag har en jättefin cykel men den är i nyköping, dessutom har jag en efter mamma men den .......ja inte är den lättcyklad precis. Plötsligt hade jag bestämmt mig för att jag behövde också en cykel............

Jaha nu står den där hemma tillsammans med Gubbens nya som är av samma sort men herrmodell. Fattar egentligen inte varför det ska vara olika modeller på dam och herr cykel.

Men nu är grejen den att det inte finns någon fotbroms ...... så jag behöver tränaoch jag vet inte om det är det lämpligaste att göra på Arkösundsvägen midsommarnatten.......

....Nilla...


Kommentarer
Postat av: Mikael Kalered-Hansson

Den var fin! Damcykel är att föredra, framför allt på äldre dagar då man ska svinga sig över ramen. Skulle man få tvärstopp så finns det inget som slår i de ädlare delarna. I morgon finns det varmvatten på Nytorp! Hurra, hurra!! Kram från svågern.

2010-06-21 @ 18:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0