Maja



Lilla Maja, vår katt som är ett arv efter pappa blev påkörd natten till måndag. Vet inte hur det gick till och vi trodde att hon fått stryk av någon annan katt.

Igår eftermiddag var hon på undersökning och vi fick då veta att hon måste blivit påkörd. Hennes höft är krosskadad och hon har mycket ont. Hon får smärtlindring men..........

Vet inte ännu hur vi ska göra utan vi väntar några dagar för att se om det blir någon bättring.

Nu hade jag tänkt mig att ha en träningsvecka men då börjar halsen krångla och jag käner mig lite hängig. Skönt med en påskhelg som är helt kravlös. Visserligen ska jag fortsätta röja i föräldrahemmet men vi har ändå kommit långt och snart kan vi ha visning.

Förra helgen kastade jag mina gamla toffler som jag hade någon gång på 70-talet:



Snygga!

Och min mössa som mamma virkade åt mig när jag gick i första klass:



Kommer ihåg hur den kliade.

.....Nilla......


Kommentarer
Postat av: Madde

Men vad i helvete. Vrför ska alla katter bli påkörda?? Det är ju förjävligt. Om Maja blir bra får hon stanna inne eller så får hon väl flytta. Stakars Maja. Usch blir riktigt ledsen.

2010-04-03 @ 14:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0