Mamma och pappas sista resa.

Nu vilar stoftet efter mor och far på Dagsbergs kyrkogård.

Sista resan gjorde de tillsammans med syrran och mig i min bil. Vi åkte till deras favorit livsmedelsaffär, Prix som de åkte till varje tisdag medans de levde. Färden gick sedan ut till Lotstorpet, deras hem, vidare ner till Bråviken där pappa hade sin sjöbod och brygga.

Ett sista besök till Nytorp där de bodde fram till 1968 och fick fyra barn. Efter flytten från Nytorp drev de lantbruk här i form av fåruppfödning.

Till Dagsberg Kyrka där resterande närmsta anhöriga väntade och vi sänkte ner deras gemensamma urna i jorden. Maschaller i form av ett hjärta tändes.

Vad som nu återstår är gravsten men hoppas att den också blir beställd ganska snart.

Hur jag mår? Just nu har jag en stark period.

....Nilla....


Kommentarer
Postat av: Maria

Tänker på dig Nilla, förstår livet känns tufft men du vet ju, att efter regn kommer solsken! Kram på dig!

2010-03-14 @ 19:44:25
URL: http://levisvilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0