För stolt för att vara bitter

Tankeverkstaden var igång idag och då av den djupare graden.

Tänkte på två ord som båda har en negativ klang: Stolt och bitter.
Börjar med stolt. Många gånger kan det vara positivt att vara stolt och jag tycker att man ska vara stolt över många saker i livet som till exempel sina barn, sin kropp och de bara grejer man åstadkommer. Men ibland används ordet stolt i en annan bemärkelse. Att man av stolthet inte kan backa på vissa saker, samma sak som prestige.

Bitter blir en del av att de drabbas av olyckliga omständigheter i livet. Bitter är något jag lovat mig själv att inte bli och om du som är min vän ser att jag är på väg in i det tillståndet vill jag att du säger åt mig för jag är:

För Stolt för att vara Bitter
 
...Nilla....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0