Varierande mat är nyttigt

För att må bra behöver man äta varierande mat har jag hört. Konstigt att jag mår bra idag!

I Söndags när jag kom upp till Nyköping var jag och handlade. Köpte en grillad kyckling som jag sedan rensade. Gjorde en sallad på kidneybönor och kyckling. Detta var lunchen till måndag. På måndagskvällen wokade jag grönsaker och blandade i kyckling. Gott.

Tisdagen blev det exakt samma föda som måndagen.

Onsdag var jag på Stjärnholm (konferans) hela dagen och blev då bjuden på lunch. Vi brukar få riktigt god mat där och det fick vi idag också: Kyckling med mango.

Nu var arbetsveckan slut och jag styr bilen hemåt. När jag står och väntar på färjan ringer jag hem och talar om att jag är på väg. Jesper säger att han lagar mat som kommer att vara färdigt lagom till jag kommer. Jag ser pannkakor framför mig men inte då utan han lagar till KYCKLING, RIS OCH CAFE THE PARIS SÅS. Han är bra duktig.

Idag ska jag nog laga till ....... nä det får bli lax.

.....Nilla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0