Något är helt fel?

Vet inte hur det går till men jag sätter snarskank på mig själv.

Min bil fick två tvåor på senaste bestiktningen, handbromsen och bromsar bak. Eftersom bilen varit på service och de då bytt bromsarna bak ringde jag till verkstaden och bad dem ta bilen igen, fixa tvåorna och se till att släcka dem. Fick en tid till i morgon. Frågade om jag kunde lämna bilen på söndagen och lämna nyckel i brevlådan. Ja visst det skulle gå bra.

Eftersom det är en bit mellan lägenheten och bilverkstaden kom Igge upp för att serva mig med skjuts. När vi kommer till verkstaden är det grindar som är låsta ..... Vi diskuterade ett tag hur jag skulle göra men eftersom det gick att ställa bilen utanför gjorde vi det men jag tog nycklarna med mig hem. Tänkte att jag ringer dem imorgon och så får de komma och hämta nyckeln eller om någon kan skjutsa ner mig.

När vi åker därifrån funderar jag lite. Var det rätt bilverkstad jag ringde till????

När jag kommer till lägenheten tänker jag att jag kan kolla i mobilen vilket nummer jag ringde och sedan kolla på eniro. Igge skyndade sig iväg för att hinna med färjan.

Letar efter mobilen, gissa var den är?......Naturligtvis i bilen. Okey men jag har ju arbetsmobilen.....gissa var den är?... i bilen.... 

Här sitter jag utan telefon, bilen står utanför en verkstad som jag inte vet om det är rätt verkstad.

Tror jag går och lägger mig och knallar iväg tidigt till jobbet och hämtar cykeln (som naturligtvis inte är här utan där). Får cykla till verkstaden och kolla upp var jag beställt tiden. Vet att det iallafall är på rätt gata.....det är jag säker på. Men vem ska väcka mig? Har väckarklocka i mobilen..........



"Jag äter ketchup till allt utan pannkakor"

...Nilla.... 

 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ops... lilla hjärtemoster! Det låter lite som det skulle kunna vara jag!

Hoppas allt löser sig imorgon!

Kram

2010-10-10 @ 20:52:07
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0