Planering

Det var den helgen det. En riktigt slapp helg. Sammanlagt 8 km skogspromenad, ganska okey.

Förra julen bestämde Igge och jag att vi inte skulle köpa några julklappar till varandra utan satsa på att få iordning på vårat terracotta färgade rum. Sedan blev det inte gjort eftersom vi hade Lotstorpet att tömma. Under helgen har vi börjat prata om att ta tag i det.

I detta rum finns det en öppen spis som vi inte använder, vi har användt den en gång på 20 år och grejen är den att det går bra så länge det brinner men när elden falnar ryker det in.

Jag tycker att den tar stor plats i rummet och fyller ingen funktion, dessutom är det en risk när mindre barn springer förbi de kan slå i huvudet. Vi har en till likadan i tv:rummet, den är också onödig men en sak i taget.

Vill att vi tar bort den men vi är inte överens på den frågan. Igge tycker att den hör till huset och att den har ett "smyckningsvärde".

Jag hävdar att jag skiter i vilket värde den har för den är värdelös för mig och det skulle bli lättare att möblera.



Vi får väll se hur det blir!

Idag hade jag planer på att göra ett gäng med "grekiska köttbullar" som man äter med sallad enligt ISO:dieten. I den ingår nötfärs (10%) vilket inte min trevliga Ica-affär hade idag, all nötfärs var slut. Fick då en lysande ide, jag gör det på kalkonfärs som bara är 3 %. Detta är de torraste bullar jag ätit, inte särskilt goda heller så de lär råcka ett tag.

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tror nog jag håller med Igge jag...

2010-10-20 @ 21:39:05
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0