Slö och slapp men inte likgiltig

Efter en händelserik vecka både i privatlivet och arbetslivet är det skönt med en slapp helg. Sov till halv tio på lördagsmorgon vilket är väldigt ovanligt för mig.

Efter frukost tog "Gubben" och jag en skogspromenad vid Jansson Kärr. Spåret är två kilometer och när vi gått ett varv gick vi ett till av bara farten. Friskare luft är svårt att få.

Jag försöker hålla mig till ISO men i torsdagskväll hade vi personalfest där det bjöds på smörgåstårta och det dracks vin. Men jag har inte dåligt samvete för det.....Nä faktiskt inte.

Idag prövade jag ett nytt recept: Spenat quinoa med soltorkade tomater och rökt lax. Jag är inte så förtjust i quinoa men nu tyckte jag det var riktigt gott. Man kokar quino med spenat (jag tog hackad) och buljong. Blandar i soltorkade tomater. Lätt och jag gjorde det till fyra portioner och frös ner till framtida matlådor.

Förövrigt planerar jag för resan jag ska ut på. På torsdag åker jag till Krakov i Polen. Har lite funderingar på hur vädret är där. Ska täckjackan med? Måste växla till slotty, hur mycket ska jag växla? Det är mycket bättre med euro, det har man alltid användning av.

En sak är klart: det blir inte någon ISO:diet i Krakov.

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0