Dagens vinst: ett halvt kilo kaffe

Varit på Ikea idag med 20-åriga sonen. Han har aldrig varit där förut .......... har han haft ett liv?

Visade honom och förklarade vikten av att följa pilarna i golvet, vilket jag tror han föralltid kommer att göra. Vi hade tidigare sett ut ett litet bord som han köpte. Han provade en datastol som han blev mycket förtjust i men lite dyr. Att Ikea har en massa saker som man behöver men som man inte visste om blev erfarenheten för dagen.

På hemfärden stannade jag till vid COOP för att handla och innaför dörrarna satt en telefonförsäljare som frågade: -Vad har du för telefonabonnemang?
-Telenoir svarade jag i farten
-Oh, sa han, har du det ska du få en present av mig säger han och ställer upp en halvt kilo kaffe på disken. Så frågar han
-Vad har du för telefonnummer?
Jag tar då fram telefonen och talar om att jag ganska nyligen bytt telefon och då förnyat mitt abonemang.
-Okey säger han då blir det svårt för mig att ge dig något erbjudande.
-Stämmer säger jag men jag atr det här och lägger det i bilen, tar kaffepaketet och går ut.
-Nä men så kan du väll inte göra!
-Jo du sa att jag fick en present för att jag hade Telenoir.
Gissa om han var lång i ansiktet? När jag kommer tillbaka frågar han:
-Vad har du för hemtelefon (rolig kille det här) och nu ljuger jag och säger Telenoir men inte tog han upp något mera paket inte .......

Kaffe går ju alltid åt!

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ha ha ha! Bra där!!

2011-08-20 @ 18:02:26
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Så jäkla bra han fick sig en läxa.

2011-08-21 @ 02:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0