En helg att vara lite huslig...bara lite.....

Vilken slö helg jag haft.

Fredagkväll var vi på kräftskiva och den satte sina spår ..... men trevligt var det och gott med kräftor. Men det innebär att dieten inte blir riktigt rätt.

För att nu få lite ordning under veckan har jag lagt lite tid på att laga mat så det finns till några matlådor.



Lördagen gjorde jag en kålpudding med gräddsås super duper god och det blev sex matlådor. Längtar till att ta en låda.

Idag var jag hos min syster och firade henne, hon fyllde några år mera än mig i veckan. Hon hade gjort allt i bästa LCHF-stil förutom att hon friterade pomme till de som ville ha och det klarar jag mig utan. Hon hade till och med bakat bröd som jag kunde äta, så snällt och omtänksamt. 

Nu när jag sitter här har jag en lasang i ugnen som inte innehåller pasta, åtta portioner ska det vara. Bara ladda lådor och stoppa i frysen.

 

Ska försöka få till två träningspass i veckan, minst. Fattar inte varför jag inte kommer igång?????

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Lottis

Duktiga du....den som ändå orkade göra lite matlådor och frysa in. Gott ser det ut dessutom.

Själv har jag faktiskt bakat lite till Ellas kalas den18:e eftersom jag är planerad att snittas den 14:e då bebben ligger på tvären och inte vill flytta sig rätt.



Kram Lotta N

2011-08-28 @ 20:21:03
URL: http://www.lottis-annaella.blogspot.com
Postat av: Veronica

JA visst var det riktigt snällt av mammi! Gott var det oxå.

Och idag har jag bestämt mej! Jag kör slut på allt jag handlat som är LCHF-igt, har jag inte gått ner ordentligt nästa vägning så tänker jag inte fortsätta med detta. Illamående o ont i magen är fan inte kul. Utan då ska jag helt enkelt bara fortsätta träna, äta normala portioner och undvika sötsaker i veckorna. Gamla hedrliga, mår bäst o slipper tänka o laga olika mat åt alla i familjen...

2011-08-28 @ 21:52:18
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0