I den här sängen blir inga barn gjorda

Hade tittat ut en säng på Ikea som jag tänkt satsa lite pengar på och eftersom Igge behövde till Biltema åkte vi till Linköping i fredags kväll. På 40 minuter hade jag gjort det jag skulle i det strora varuhuset: köpt säng, sängbord, madrass, påslakan,underlakan och kuddar. Troligen är jag den snabbaste kvinnan som någonsin satt sin fot på Ikea.

Lördagen var tänkt att jag skulle sätta ihop sängen medans Igge skulle jobba i renoveringsrummet ........ Tog inte lång stund förrän jag fattade att det här fattar jag INTE. Dessutom var det en omöjlighet att bara vara en person till spektaklet. Jojo jag gjorde det jag kunde själv men det var inte långa stunder det gick att göra något ensam.

När sängen väl var gjord och bäddad med nya lakan och kuddar var det dags för sängbord nummer ett. Jag öppnade kartongen och började plocka ut bruksanvisningen...tur att Jesper fanns till hands.

I ärlighetens namn var det Jesper som satt ihop hela men jag var hela tiden med och hjälpte till när det behövdes...... räckte honom en skruv då och då.

Idag skulle jag sätta ihop det andra sängbordet och det gick så bra .....nja när det var dags att sätta i lådorna hade jag naturligtvis vänt skenorna fel ..... nu blev jag otröstlig ...nästan. Var faktiskt ingen större katasrof utan det fixades snabbt, handlade bara om åtta skruv. Tillbaka till bordet och in med lådorna... Tror ni inte att jag hade satt på skenor fel där också.

Men det är aldrig försent att ge upp!
Nu fick Igge ta över, det var ju faktiskt hans sängbord.

Nöjd med resultatet!



Att få dagarna att gå är inga större problem för idag har jag varit möbelsnickare, elektriker, kokerska, tvätterska, städerska och bloggare.

Renoveringsrummet då? Jo då det kommer att bli klart ...närmre jul.



Varje ledig tid ägnas till det.

...Nilla...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Tålamod är en händig kvinnas bästa vän!

Jag lånar gära boken!! :D

2011-08-07 @ 19:48:25
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0