En fråga som kan bli svår



Har läst den här boken som jag verkligen kan rekommendera.
Det är den senaste boken om Annika Bengtsson.

Annika Bengtsson är absolut ingen lycklig människa trots att hon har haft framgång på sitt jobb. Hon känns oftast som en svart person i sina tankar. Men om man läst alla böckerna så vet man att hon varit utsatt för många svåra situationer som kan göra vem som helst svart i sinnet.

I den här boken blir hennes man, Tomas, kidnappad i Afrika och man får följa hans helvete och Annikas maktlöshet.

Annika ställer en fråga i ett samtal som gnager i min hjärna och den är inte en fråga man kan ställa till vem som helst eftersom det kan bli jobbigt att bära någon annans svar men undrar om psykvården frågar den ibland.

Frågan är:
Om du nu, när du har facit i handen, fick välja att bli född eller inte hur skulle du välja då? 

...Nilla..


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack sötnos!!

2011-12-05 @ 21:47:06
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Tackan

Ja du det är en svår fråga eller nej egentligen inte, Ja jag skulle vilja bli född.



Inte så svår att svara på för mig men det tragiska är att det finns människor som skulle svara nej det vore bättre om jag inte blivit född. Eller det tragiska och sorgliga är att de som skulle svara det är troligen personer som farit så illa i livet att lusten liksom helt är borta varje dag. KLart man har dagar och perioder i livet som är tunga svåra och så kämpig aatt det känns som att man kankse inte vill va med längre men det är förhoppningsvis övergående.



Det vore ju mer bra kan jag tycke att de personer som skadar andra nu menar jag riktigt allvarligt de borde ju känna att det skulle va bättre att de inte blev födda för då skulle de inte ha skadata den där andra liksom.



Förstår du vad jag menar?

2011-12-09 @ 10:06:12
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0