Hemma från en helg i Malmö

Ja helgen har jag tillbringat hos Madde och Nicklas i Malmö.

Tog tåget ner i fredags och var där vid tiotiden på förmiddagen. Madde och Nicklas jobbar så jag har dagen för mig själv. Tar mig till lägenheten via buss och tar en kopp kaffe innan jag tar mig ner till staden. Tänkt gå och ögonshoppa på Gudrun Sjödén och även på B´chic. Jag är inget bra på ögonshopping utan det tärde något på plånboken. Två toppar och ett par jeans. Men det fanns mycket mera jag kunde ha köpt så jag höll igen (men det är en helt ljuvlig topp på Gudrun som jag nog skickar efter).

Eftersom jag hade en bra bok med mig längtade jag tillbaka till lägenheten och Maddes mjuka soffhörn, läser Lisa Marklunds senaste (i skrivande stund har jag läst ut den och den rekommenderas).

Fredag kvällen tog vi det lugnt, lagade mat och såg på tv.



Lördagen var planerad för julmarknad, en repris från året innan. Gratis bussar från Malmö centrum till Katrinetorp. En stor marknad med massor med stickat, virkat, handvävt, bakat, syltat, tvinnat och mycke mera.

Mycke provsmak på ostar, rökta korvar, rökt kött, marmelader, choklad, glögg, bröd och andra godsaker.

Jag handlade en kudde som är som en rulle i fårskinn, ska ha den som stöd i ryggen eller som nackkudde. Sen handlade jag lite annat också men vill inte prata om det här, haha.

Till kvällen var "Les miserables" inbokat på Malmö opera. En fantastikt bra och häftig föreställning med bland andra Dan Ekborg och Peter Harrysson.







Vilka röster och vilka danser, ja den var bra så tack för det Madde och Nickals.

Söndag morgon var det dags att ta sig till stationen igen för att åka tåg genom halva Sverige.

Väl hemma får vi ett ryck, gubben och jag och beger oss till Ikea. Kommer hem utan någonting......

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0