Julen är över!

I år var julen så lugn och bekväm, ingen julmat hemma och neddraget på måsten. Det ända som aknades var Madde som i år inte hade tillfälle att komma hem över julen.

I år firade vi hos Ingemars systers familj och åt julmat så att magen stog i åtta hörn.

Axel väntade mest på Tomten men var ändå väldigt tålig



När tomten varit och leverarat alla paket var det dags för kaffe och tårta och svärmor hade bakat tårtan i form av en pepparkaksgumma, så chokladig och god.



I julklapp fick jag en vedkorg som man eldar i ute, sex plankor till plankstek, en fotpall, böcker, cd-skiva, kaffemaskin m.m.

Nu efter jul fick jag äntligen tid och ork (egentligen tvinnade jag mig själv) till att sy nya gardiner till vardagsrummet. Hissgardinerna som jag försökt med tidigare åkte ner i en påse och in i ett skåp, troligen hamnar de på returpunkten.

Det här var något enklare men kanske inte lika trendigt men orkar inte bry mig:


Det går inte att göra riktig rättvisa åt hur fint det är i rummet med den ljussättning som är men det syns lite på bilden att ljuset kommer ner från taket.

Det här är mitt favohörn och det blev ännu bättre nu med fotpall.


...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter som julen varit bra!! Härligt men ändå skönt att den är över nu.

Det ser ut som det blivit väldigt fint i vardagsrummet!! Kramis

2011-12-29 @ 08:35:18
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Ja rummet blev jättefint och sprider värme trots att den öppna spisen är borta. Ljussättningen i taket är superhäftig. Ingemar kan du göra så på nytorp tror du?

2011-12-29 @ 20:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0