Söndags morgonmys

Söndag morgon med barnbarnet betyder upp i ottan. Men jag tycker det är mysigt, vi sitter här i soffan och har tv4:s barnprogram på. Jag dricker kaffe och Axel äpplejuice.

Axel bestämmer när vi ska gå upp, han vaknar och ropar på mig och jag får krypa ner hos honom. Varje gång jag somnar till säger han åt mig sluta snarka och när vi legat där bra länge (säkert en timme) frågar han hur långt han ska räkna innan vi ska gå upp. "Ska jag räkna till sjuttio?" frågar han "ja" svarar jag. "Nä du mormor, det orkar jag inte jag räknar till tio".

Helgerna går i rasande fart och vi inner inte med det vi vill. Vår renovering i vardagsrummet håller på att bli klar, bara lister kvar och lite småfix. Men igår eftermiddag skar Ingemar sig först i fingret med rakbladskniven och sedan fick han in en sticka i handen som gick rakt in och var en halv cenimeter. Jag fick operera på köksbordet och tillslut fick jag ta en tång från verkstan för att få ut den, lite äckligt alltså. Svetten rann på Ingemar för den gjorde så ont.

Vi får se om vi kan börja flytta in de möbler som står lite här och där under dagen. Var på Ikea och köpte två fåtöljer i veckan.

 Beställt gardiner och matta som jag trodde skulle komma till helgen men troligen kommer de på måndag.

Nilla


Kommentarer
Postat av: Tackan

Borde finnas en bok ...sagt av axel kunde den heta...en liten gul bok att ta fram när man är nere och så blir man glad då :-)

2011-12-12 @ 10:21:53
URL: http://farhuset.blogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0