13. Korta helger

Jo, jag gillar vardagen men samtidigt är helgerna för korta. Finns så mycket jag vill göra och dessutom behöver jag lite vila. Vi har startat ett projekt hemma med att försöka oss på lite form av renovering.

Vi tar det i lite maklig takt och bestämt oss för att det får ta tid eftersom det bara är helgerna som vi hinner göra något på.

Vi har börjat med att tömma ett av våra vardagsrum. Vi tänker oss att byta färg innnan det är modert med terracotta igen.


Vad ska göras då:

Öppna spisen ska bort, nytt golv, nya tapeter, elementet skrapas och målas.

Men under tiden som det här görs blir det en viss oreda i hela huset.





Vet inte men jag tycker att de fortfarande är vackra....


Så ska ju maten lagas också!

Men värst är det för Maja, hon går och lägger sig på lite märkliga ställen, verkar lite förvirrad.



 

Jag är ganska trött förtillfället och behöver någon form av uppåt tjack. Prövar med att dricka ingefärste. Kokar vatten med skivor av färsk ingefära, pressar i citronsaft och dricker. Kommer bli pigg som en mört...

...Nilla...


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vad kul med renovering vad ska ni ha för färg i vardagsrummet, det finns massor av häftiga tapeter just nu, och jag har bara en vägg i köket på landet som ska tapetseras. Men ni kan ju välja flera olika det är ju inne med fondtapet, kanske nån egen bild ska fundera kanske den med kuddarna på ögonen skulle göra sig på ena väggen. Eller Jesper i soffan 8 mån eller nått.

2011-01-23 @ 11:22:33
Postat av: Veronica

Kul med lite renovering!

Jag är som sagt skyldig dej en andra trisslott...

Går ju inget vidare det här för idag var jag lite bakis och är med andra ord skyldig dej en tredje... :p

När ska jag börja träna? Kan du svara mej på det?!

2011-01-23 @ 22:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0