16. Shoppingberoende

En tur till storstaden idag för att kolla in vilka tapeter och vilket golv vi ska ha i "gästmatsovrummet". Ja, det rummet vi ska fixa till använder vi när vi har gäster både när vi äter och så har vi en bäddsoffa där för övernattning. I den är det mest Axel med sin mamma som sover.

Inte lätt att enas om hur vi ska ha det men faktiskt tror jag att Igge har lättare att föreställa sig hur det kommer att se ut i olika kombinationer, tror att det sinnet fattas hos mig. Vi kom bara fram till vilket golv vi ska ha, alltid någon början.

Eftersom jag kör stenhårt med att träna kroppen och jag har hört, jag går på det mesta, att det är bra att träna balans passade vi på att inskaffa en balansplatta:



Jag hade ett presentkort på 300 kronor som jag fick i julklapp 2009 och det räckte precis.

Med fanns det beskrivning på en massa olika övningar. En del är svårare men roliga, eller. Att sitta på plattan och hålla upp fötterna från golvet klara jag inte så lång stund, vet inte om vi kan kalla det stund överhuvudtaget. Igge däremot visade att det går att stå på en fot.....nu var inte den här leksaken till honom.

Shopping är alltid roligt men ibland blir det konstigt. För över en vecka sedan såg jag en tröja som var nedsatt från 400 kronor till 200. Men eftersom jag då beställt en resa tänkte jag att jag skulle vara förståndig. Ransakade mig själv och undrade om jag verkligen behövde tröjan, finns det någon dag som jag inte har någon tröja att ta på mig? Nä, därför köpte jag den inte.

När jag nu var så duktig och inte köpte tröjan och det kom en skoförsäljare till jobbet tyckte jag att jag var värd ett par nya skor, tänkte inte ens tanken om jag behövde eller inte, vill inte heller prata om priset.

I veckan såg jag att affären där jag sett tröjan hade de satt ner dessa tröjor till 100 kronor och helt plötsligt behövde jag FYRA tröjor........

Mina nya skor som jag ska ha på Aruba om åtta veckor:


Läckra inte sant

...Nilla...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0